Uppföljning av nyårslöften


Inför i år hade jag hela tio nyårslöften. Och vet ni vad? Jag höll samtliga!
Jo, det är helt sant! Kolla då!


  1) Höja morgoneffektiviteten

Genom att gå upp en timme tidigare så hinner jag nu med mycket mer varje morgon.


  2) Våga testa nya saker

Inomhustofflor, dadlar och Nockebybanan. Behöver jag säga mer?


  3) Banta ner mig 3,6 kg

Ja, det gjorde jag faktiskt. Dock efter att först ha gått upp 4,2 kg under en resa till Mallorca.


  4) Skriva tre sånger

Japp! Eller alltså, det är egentligen två verser och ett stick, men då de är relativt olika varandra så kan man säga att de är som tre olika sånger.


  5) Planera mina studier bättre

Jag planerade att inte plugga över huvud taget, vilket gav saker och ting mycket mer struktur.


  6) Dricka två liter vatten per dag

Kanske inte exakt varje dag, men under ovan nämnda Mallorca-resa drack jag så pass mycket vatten att det säkerligen kompenserar för detta.


  7) Bli en rebell

Tog två Metro-tidningar trots att jag bara läste i den ena.


  8) Minst 500 inlägg på bloggen

Gränsen uppnåddes på julafton. För jag menade ju totalt 500 inlägg, det fattade ni väl?


  9) Lära mig räkna på fingrarna

Ja, det tycker jag nog. Jag kan räkna till 20, och för tal större än så använder man ju ändå miniräknaren.


10) Bli känd

En tjej kom fram till mig på stan och frågade: "Heter inte du Kenneth?"
Det räknas.




Till nästa år har jag bara ett löfte: Att inte dö.
Huruvida det uppfylls eller inte får ni nog veta på ett eller annat sätt.

Ledning: Om jag oannonserat inte publicerar något inlägg inom loppet av fyra dagar så kan ni räkna med att jag har kolat. I sådana fall går min kontorsstol till den person som först kommenterar det senast skrivna inlägget. Om det dock visar sig att den person som först kommenterar det senast skrivna inlägget är den person som dödade mig (med anledningen att denne då i förväg skulle veta vilket inlägg som blir det sista och därmed enkelt kunna lägga beslag på kontorsstolen), slänges stolen vid närmaste soptipp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0