Nobelfest VS Idolfinal


Jag börjar ångra att jag valde det förstnämnda...

Dock är det mer intressant att diskutera Idol. Och vem som vann. Och vem som borde ha vunnit men som inte vann för att den som vann gick och vann framför näsan på den som egentligen borde ha vunnit men som inte vann.

Jag har aldrig gillat Jay särskilt mycket. Tycker att han har varit ganska dålig i 85 procent av sina nummer. Hade hellre sett Olle eller Linnea ta hans plats i finalen.
Ikväll överglänstes han av Minnah. Framför allt i vinnarlåten som gjorde sig mycket bättre i hennes version. Men det spelade ingen roll. Finalen var avgjord redan på förhand. Ni lade väl märke till att de inte redovisade några procentsatser angående röstningen?

Men okej. Förutom att jag inte får höra den bättre versionen av en av de sämre vinnarlåtarna på radio (vilket jag ändå aldrig lyssnar på), så har det ingen inverkan på mitt liv från och med imorgon. Så grattis Sverige! Ni fick Jay.


Och som ni märker så valde jag alltså inte Nobelfesten. Bazinga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0