Med känsla för okänsla känns det som


Det är julafton imorgon. Till och med idag, för den som är så'n. Kan inte riktigt fatta det.
Som vanligt alltså.
Man känner inte riktigt den där julkänslan längre. Som man gjorde när man var mindre. När man gick och lade sig alldels pirrig och vaknade upp med ett stort leende på läpparna fastän klockan var sju. Och alla intryck skrek jul. Och tomten kom.

På tal om det, tomten kommer inte till oss i år. Det känns jäkligt sunkigt, för liksom jag har ju varit hur snäll som helst. Det är min syrra som inte har skött sig.
Det är så typiskt det där. Att en person ska förstöra för alla andra. Men som tur är så ligger det en massa paket under granen som man kan ha det "lite skoj" med.


Filip och Fredrik VS Stefan Holm. Den jämnaste och mest dramatiska kampen i programmets historia. 60 - 60 var ställningen efter 15 grenar. Matchen gick därmed in i sudden death. Och efter en lång räcka omgångar hattkastning så stod de där som segrare. Äntligen fick Filip och Fredrik besegra sin nemesis, som de så vitsigt sade i reklamjingeln.
Nemesis kan nämligen liknas vid det engelska uttrycket "name a sis", som lite flyktigt översatt blir "namnge en syster".


I övrigt har dagen inneburit julförberedelser. Alldeles nyss slog jag in de sista paketen. Vad gäller julklappsrim bestämde jag mig för att köra på det där rimmet jag kom på för några månader sedan - till alla. Ni kommer kanske ihåg?


Här får du en grej
Du får den utav mig
Jag köpte den till dig
denna lilla grej
Jag tror det är okej
men får den nej, så säg
att detta passar ej
så får du annan grej



Max en person lär ju kunna gissa vad det är för nå't.


Utöver julklappshanteringen har det städats här hemma. Från golv till tak i samtliga rum (bortsett från tre rum på nedervåningen, ett rum på övervåningen, vindsutrymme samt källarlokal).
Själv har jag legat på med städningen tre dagar i sträck, och det ska nu bli skönt med lite vila.
Julvila skulle man kunna kalla det. (But let's not!)


PS. Ni vet de där dammsugarpåsarna jag köpte för några veckor sedan?
       De sög!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0