Lucia!


Idag är det lucia. Min vana trogen gick jag upp klockan halv sex, tog på mig min stjärngosse-strut och gick för att "lussa" för mina föräldrar. Det visade sig dock att ingen var hemma.
Min pappa hade åkt nattbuss till jobbet och min mamma var tydligen i Schweiz.
Så tåget (loket) ställdes in.

Lika bra kanske. Hade ändå ingen sopran.


Min julklappstävling går nu in i andra halvlek. Och för att höja spänningen lite ytterligare kommer jag från och med nu att  granska alla kommentarer innan de publiceras. Kommentarer innehållande gissningar kommer inte att publiceras.
Alla gissningar som inkommer kommer därmed att förbli hemliga tills tävlingen är över.
Man kommer alltså inte kunna veta om eller vad någon annan har gissat. Kul va?


PS. Jag såg någonting brunt i skolans papperskorg. Jag tror att det var bajs. Det lilla jag såg verkade ha en något bajslik konsistens.

Det kan eventuellt ha varit en kaffesump.
Nu när jag tänker efter så kände jag faktiskt en påtaglig doft av kaffe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0