Kenneths julkalendertävling - Del 1


Tävlingen heter "Gissa talet!" och går ut på att man utifrån en mängd ledtrådar ska lista ut vilket tal som beskrivs. Varje dag kommer en ny ledtråd och genom att sammanfoga dessa kommer ett unikt heltal att uppenbara sig.
Notera dock att alla ledtrådar inte kommer att behövas.

Den som först gissar rätt kommer att belönas med ett än så länge hemligt pris.
För att spetsa till det lite extra får varje person bara en gissning. Så väljer du att gissa redan dag 4 så är det den gissningen som gäller som din slutgissning. Skulle du ändå gissa ytterligare gånger efter det kommer dessa gissninar att ogiltigförklaras.
Skriv din gissning i valfritt blogginlägg.
Tävlingen får gå lite i ärlighetens tecken. Jag litar på att ni inte skriver under flera olika namn och ni får lita på att jag inte byter ut talet under resans gång.

Så där! Då är vi redo att starta tävlingen! Lycka till!


Gissa talet!

Det sökta talet är ett positivt heltal bestående av tre siffror.


Kommentarer
Postat av: Snillet

Måste vara 1038924832547320,73!

2010-12-01 @ 22:50:13
Postat av: Kenneth

Och därmed har Anna förbrukat sin gissning!

2010-12-01 @ 23:42:31
Postat av: Malin

WOHO VAD SPÄNNANDE!

2010-12-02 @ 17:06:57
URL: http://skenbar.blogg.se/
Postat av: Snillet

Jag är inte Anna! Jag må vara intelligent som hon, men jag besitter varken hennes skönhet eller karisma.



MVH Anna

2010-12-02 @ 21:34:51
Postat av: Anna

Fan...

2010-12-02 @ 21:35:15
Postat av: Kenneth

Hahaha! Ja, Anna, du kan få en extra gissning eftersom tävlingen inte riktigt kommit igång än. Det kan bli din födelsedagspresent från mig.

Jag hade egentligen tänkt köpa en sopkvast men det här passar ju mycket bättre.



Grattis på födelsedagen!

2010-12-03 @ 00:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0