Kenneth är sliten - Gnaget i Eliten


De gjorde det. De tog sig till Elitserien. Helt otroligt! Hur fasen gick det till?

Efter en turlig sista minuten-seger i första omgången blev det tre raka förluster (varav två på hemmaplan), och läget var jobbigt. Hoppet tändes på nytt efter två raka segrar mot Almtuna. Men släcktes direkt efter hemmaförlust mot Leksand. Och ändå lyckades de till slut.
Gårdagens match var inte någon höjdare. AIK var inte överlägsna på något sätt, skottstatistiken till trots. Men turen var med dem. Och nu blir det Elitserien till hösten. 

Anmärkningsvärt är att AIK vann fyra av fem bortamatcher, men bara två av fem på hemmaplan. Så det där med att publiken är en sjätte utespelare verkar man kunna ta med en nypa salt.


Nu dröjer det gissningsvis ett tag innan ishockey blir ett hett ämne här på bloggen igen. Dags att fokusera på andra saker som händer.
Igår var jag t.ex. ute och festade (vilket i och för sig i högsta grad var ishockeyrelaterat). Rockade loss och ägde dansgolvet. Eller ja, det beror väl på vem man frågar. Kanske inte om man frågar vakten som trodde att jag var aspackad och ville slänga ut mig då jag körde mina senaste moves.
Men okej, jag var väl inte helt nykter. Jag hade ju faktiskt druckit en halv Bacardi Breezer två och en halv timme tidigare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0