När bollen når en lerig fot


Vaknade upp i min säng med en härlig känsla inför kvällens fotbollsmatch. Jag var pigg, skadefri (well...) och på bra humör. Jag tittade ut genom fönstret.
Där dog den dagen.

Snön yrde ner från skyn. Och snön blev till regn, som blev till hagel, som blev till regn, som blev till snöblandat regn, som blev till en fuktig substans som tyngde mitt paraply några timmar senare.

För matchen blev av. Javisst!  "Vi kör i ur och skur", enligt Davomundo.
En liten fråga dock:   Vad fan är ur?


Hur som helst gjorde jag en bra match. Gjorde några fina skarvar, vann dueller, var väldigt nära på att göra mål. Eller ja, nu ska vi kanske inte överdriva.
Jag blev träffad av en boll som studsade tio meter utanför målet.

Matchen slutade 2-2.


Kommentarer
Postat av: You know who!

Jag sa vått o torrt! Inte ur o skur!

2010-04-22 @ 10:31:51
Postat av: You know who!

Oooff, jag pluggar matte nu!



Önskar att jag bara kunde skriva ett brev till matte och bara:



Dear Math,



I hope that you grow up and solve your own problems!



//Truly Yours!

Me

2010-04-22 @ 19:19:18
Postat av: That is true!

1) Ja, men då så! Då kör vi på onsdag igen!



2) Don't we all?

Men å andra sidan: Vad skulle vi då göra? Plugga fysik?

Nej, tack!

2010-04-22 @ 22:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0