Frågor som håller mig sömnlös om natten


1. Är tiden evig eller bara relativ?

2. Hur kan ordet "gett" vara så etablerat i alla generationer när till och med dagens ungdomar (i skolan) fick lära sig att "gett" och "gedde" blev "givit" och "gav"?

3. Vad hände egentligen med Harald Treutiger?

4. Vad är kvadratroten ur pi?

5. Vad är grejen med att bre mackan på fel sida? Seriöst?

6. Hur fungerar tidszonerna när vissa har sommartid och andra inte?

7. Är inte historia och kulturarv ganska överskattat?

8. Har mitt vara eller inte vara på en fotbollsmatch en inverkan på resultatet?

9. Varför såg jag på Draknästet, även efter att jag insåg att drakarna inte var eldsprutande monster utan ett gäng griniga gamla pengainvesterare?

10. Vem fan é Nisse Hult?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0