Händelserika Helgen


Spännande säsongsfinal. Humor på scen. Stekhett Stockholmsderby.
Det är några av sakerna som förgyller denna helg.

Just nu pågår en viktig match i FotbollsAllsvenskans guldstrid, BP tar emot IFK Göteborg på Grimsta IP. IFK Göteborg är storfavoriter, men BP har bra form för tillfället och om de skulle vinna kan de spela hem guldet till AIK (även om AIK måste vinna sina två kommande matcher mot Hammarby och Örebro). Matchen är med andra ord väldigt viktig. Det står 0-0 i paus. Hoppas hoppas...

Om några minuter är det dags för Idoldeltagarna att rocka loss, bokstavligt talat då kvällens tema är just rock.

Klockan 21.00 är det sedan dags för kvällens, helgens, veckans och kanske till och med årets TV-höjdpunkt ur min synvinkel. Säsongsfinal av Smallville (säsong 8) stundar och säsongsfinalerna brukar traditionsenligt vara riktigt bra. Detta är därför något som jag har sett fram emot väldigt länge.

Imorgon spelas en ny ödesmatch i bottenstriden av Allsvenskan, då Djurgården tar emot Örgryte. Om Djurgården förlorar mot ett formstarkt ÖIS är de i praktiken ute ur Allsvenskan. Spännande!

Dock missar jag TV-sändningen av denna match. Jag ska nämligen se "Kvarteret Skatan" på Hotell Rivals teaterscen. Det kan nog bli kul, men jag darrar. Darr-darr-darr.
Jag vet av tidigare erfarenheter att skådespelarna gärna involverar publiken. De hånar vissa, pratar med andra och tar upp några på scenen. Här kan tilläggas att jag har biljett på rad 1.
Chansen är liten men risken är stor.

Slutligen bjuder söndagen på en ny het Allsvensk drabbning när årets sista Stockholmsderby utspelar sig på Råsundas gräsmatta. Botten mot toppen när Hammarby möter AIK. Allt annat än en AIK-seger i denna match är en stor skräll, och mycket talar för att det här blir nådastöten för Bajen.

Helgen avrundas sedan med lite TV. Bland annat står One Tree Hill och Supernatural på agendan.

- Men Kenneth, ska du inte plugga nånting då?
- Nej, det verkar inte som det.
- Men du har ju jättemycket att göra!
- Mmm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0