På picknick till Göteborg...


Renskrev seminarieuppgifter halva natten och fortsatte sedan ett tag till.
Strax innan klockan fyra gick jag och lade mig. Sov knappt två timmar.
Väl i skolan noterade Davidenko att jag gjort fel på en uppgift, varpå jag var tvungen att räkna om den. Panik utbröt för en stund, men allting löste sig.

Jag fick redovisa en uppgift på seminariet. Det gick helt okej.

Sedan spelade jag biljard med D. Vann två av sju matcher, var nära att avgöra i ytterligare tre. Mer än godkänt med tanke på att D har spelat i flera år och jag själv är amatör.


En hel helg utan matte!
Avresa imorgon. Sen är det uppladdning som gäller. Inför söndagen. Dagen D. Dagen då hjältar föds. Min gissning (och förhoppning) är att Daniel Örlund kommer att vara en av dem.

Efter matchen blir det PARTY hela kvällen, hela natten och hela måndag morgon fram till klockan 08.30, då jag har en föreläsning i skalär- och vektorgeometri.


Det här innebär också att det kommer bli ett litet uppehåll i mitt bloggande. Min gissning är att mitt nästa inlägg kommer på tisdag. Jag ber min läsarskara att hålla till godo.

Ha en trevlig helg!


Dagens lilla korta:

Bubbly Joe went to his bro', who said he was Bo but he was Bengt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0