Dag 2 - svävar fortfarande i det blå


Jag har blogg. Det känns bra. Det kommer nog att ta lite tid innan jag vänjer mig, men jag ska försöka att vara någorlunda flitig med att uppdatera.

Dagen var rätt alldaglig och bjöd inte på några direkt spännande eller roliga moment. Roligast idag: Min lärare Martin använde ordet "bonus" cirka tio gånger i en och samma mening och uttalade det  [bånus]. Ett leende uppenbarade sig på mina läppar, men försvann direkt då jag upptäckte att ett papper blivit lite vikt i ena hörnet.

Sedan fortsatte oturen när CD-versionen av Mathematica (ett matematikprogram som fungerar ungefär som en avancerad miniräknare) som jag planerat att införskaffa mig, var slutsåld. Däremot hittade jag en halvdrucken ölburk på vägen hem, så man kan väl säga att allt jämnade ut sig i slutändan. 


Dagens lilla korta:

Sagan om Pär:
Pär är där. Pär är kär i ett bär som är här. Pär når inte sitt bär. För det är här. Och Pär är där. Men man kan säga så här:  Pär når sånär sitt bär. Och han snart sig lär att det är så här, att det tär på ett bär att va' isär från sin mère (den gröna busken). Fast det säger man inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0