Tur eller otur?


Fredag den trettonde:

Dygnet inleddes med att jag klarade alla problemsamlingsuppgifter. Tur.

Misslyckades sedan med seminariesexan. Otur.

Vaknade upp funderades på om jag sovit/vaknat på nytt sätt jämfört med tidigare.
Varken tur eller otur.

Hittade god frukost i köket. Tur.

Blev en kvart försenad. Otur.

Fick sittplats på tåget och kunde plugga ostört. Tur.

Med mindre en timme kvar till seminariet knäckte jag den sista seminarieuppgiften. Tur.

Får dock med största sannolikhet rest på en annan uppgift. Otur.

Förlorade i biljard. Otur som fan!

Knäna vek sig i rulltrappan. Otur.

Hann till tåget med tretton sekunders marginal (för andra dagen i rad). Tur.


Se där, det blev jämnt skägg. Benämner därför dagen "neutral", där neutraliteten i viss mån är ekvivalent med dagen i fråga.


Snart blir det Idolkväll. Hejar på Mariette och Tove. Har jag tur eller?


Dagens lilla korta:

-
Se upp för flygplanet!
- Vilket flygplan?
- Det där.
- Jaha.


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, tänkte faktiskt på dig när jag såg tåget komma. Var lite osäker på om du hann. Men 13 sekunder, det är ju med marginal!

2009-11-14 @ 19:22:47
URL: http://skenbar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0