Superkraft och krampattack i vaden


Vad skulle du vilja ha för superkraft?

Jag och Danny diskuterade detta ämne idag. Danny valde teleportering. Jag tyckte dock att teleporteringsförmågan är lite opraktisk eftersom risken att bli upptäckt är alltför stor.

Själv valde jag följande: Fotografiskt minne som möjliggör tidsresor i huvudet. Jag tänker helt enkelt, i detalj, igenom allt som hänt (baklänges) och kan då färdas bakåt i tiden. På så sätt kan jag åtgärda alla mina misstag, och jag kan dessutom ta risker utan att behöva tänka på konsekvenserna.
Dock kommer kraften med en begränsning: Jag kan inte ta mig tillbaka längre än till ögonblicket då jag vaknade ur min senaste sömn.
Konstant användning av kraften gör mig också tröttare och sliter på hjärnan.

 
När jag tog en tupplur för några timmar sedan fick jag en krampattack i vaden. Det har aldrig hänt mig förut. Det gör fortfarande ont. Kanske borde prova liniment?


Dagens lilla korta:

Went to lake. Found fish.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0