Idag var det lördag


De fem senaste gångerna jag har tagit en fluortablett (med banansmak) har jag råkat bita sönder den. What's up with that?


Idag skulle jag ha en "pluggdag". De planerna grusades - bokstavligt talat. Det fina vädret lockade mig och min hårda fotboll ut till Banslättsskolans fotbollsplan. Själva spelandet upptog inte så lång tid, endast drygt 40 minuter, men när jag kom hem somnade jag och jag vaknade inte förrän tre timmar senare. Sedan blev det middag och TV-tittande och det där pluggandet har man knappt sett röken av, som gamlingarna brukar säga. Är dock fortfarande pigg så jag ska nog plugga lite nu, tror jag.


Elin "Checka" Top-three-babysitter-in-her-district bakade några chokladrutor (även känt som kärleksmums) till mitt utspring den 3 juni tidigare i år. Upptäckte idag att jag hade tre rutor kvar i frysen. Åt dem. Trots att det gått nästan ett halvår var de ännu godare än jag mindes dem. Så tack för en välsmakande afton, Elin!


Dagens lilla korta:

En stjärnklar natt
jag såg en katt
vars päls var rätt så grå
Han saknade nos
Hans ögon var mos
Men han jamade glatt ändå

Tills han gick in i en stolpe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0