I otidens tid


Min klocka är fortfarande inställd på sommartid, vilket ställde till problem idag (fredag) när jag var på väg hem från skolan. En dam med undrande blick kom fram till mig.

Damen:    "Ursäkta, vet du vad klockan är?"
Kenneth:  " Ja... (kollar på klockan), den är halv fyr...eh...nej, vänta nu...eh...halv...tre..."



10 problemsamlingsuppgifter skulle lösas inom dygnets ram. Jag klarade (hann med) 8 stycken, vilket uppenbarligen inte var optimalt. Dock är mina förutsättningar fortfarande hyfsat goda. Jag behöver klara 14 av resterande 20 för att få full bonus på sluttentan.
Det gör jag nog.


Eddie är kvar i Idol. Varför?


Dagens lilla korta:

Av solsken kommer värme. Av värme kommer varm luft.


Kommentarer
Postat av: Anna

Av varm luft kommer blåst

2009-11-09 @ 20:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0