Signalen was to blame


Tänkte ta 07.22-tåget. Det kom 07.26. Tåget därmed fullsatt.
Sedan kom det verkliga bakslaget. "Ingen pendeltågstrafik mellan Stockholms Södra och Stockholms Central på grund av signalfel. Tåget går bara till Stockholms Södra."
En nervös Kenneth kollar på klockan och konstaterar att det kommer att "bli på håret".

Vid Södra lämnar alla resenärer tåget. Typiskt nog sitter jag nästan längst bak och får några tusen personer framför mig. Jag sicksackar mig igenom folkmassan så gått det går och börjar sedan jogga mot Mariatorgets tunnelbanestation. När jag väl kommer dit får jag vänta fyra minuter på tunnelbanan.

Som tur är så är Mariatorget ett stopp på röda linjen, varpå jag kan åka direkt till Universitetet utan att byta tunnelbana vid Centralen. Detta är anledningen till att jag hinner i tid till föreläsningen.
Med tjugotvå sekunders marginal äntrar jag föreläsningssalen, fortfarande svettig efter min tidigare joggingtur. Alla tittar upp och möter min blick. Alla 14.


Dagen fortgår sedan utan krusiduller eller dylikt.


Dagens lilla korta:

Smaken är som baken - monoton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0