Bloggtävling


Hej! Jag tycker att det är dags för en bloggtävling. Därför utfärdar jag följande tävling:

Hitta det längsta ordet som får minst 10 miljoner träffar på Google.

Med ord menar jag en kombination av bokstäver. Mellanrum, siffror, skiljetecken eller dylikt får inte förekomma. Endast bokstäver. T.ex. skulle "gfasstrwqih" vara ett godkänt tävlingsbidrag om det fick över tio miljoner träffar (vilket det inte får av ganska uppenbara anledningar). Exempelvis "cheese sandwich" skulle inte vara godkänt.


Man får lämna hur många bidrag som helst. Om två bidrag innehåller lika många bokstäver så vinner det ord som får flest träffar. Om två bidrag är identiska vinner av naturliga skäl det bidrag som inkom först.

Bidragen lämnas som kommentarer till valfritt inlägg på bloggen.
Skriv då: "Bidrag: ditt bidrag"


Vinnaren kommer att få en saga tillägnad sig här på bloggen.

Tävlingen stänger den 30 november och det är också vid detta datum (eller snarare 1 december) som ordet skall ha minst 10 miljoner träffar.

Om något angående tävlingen är otydligt svarar jag gärna på frågor.

Lycka till!

/Kenneth


Kommentarer
Postat av: Elin

Oj oj oj, tävling, Kenneth, vad spännande! Självklart vill jag vara med och tävla om en saga tillägnad mig.



Bidrag: "knowledgeable".

2009-11-18 @ 18:50:06
Postat av: Elin

Okej, ett nytt bidrag.



Bidrag: "organizational"

2009-11-21 @ 01:11:08
Postat av: Elin

Känner att det bara är jag som tävlar... Här kommer iaf ett nytt bidrag!



Bidrag: knowledgemanagement

2009-11-24 @ 18:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0