Min nyårsdikt till allmänheten


Ute är det fruktansvärt kallt
Raketer som smäller överallt
De förstör vår miljö
men alla ska ju dö
så varför inte av bly på vår asfalt?

Folk lovar saker hit och dit
varav hälften är dynga och resten är skit
Alla tar, ingen ger
men kan man vänta sig mer
när de druckit sig fulla på sprit?

Nyårspussen - en kul tradition
Två individer ingår union
Men har man ej tjej
(som är fallet för mig)
får man kyssa en rutten citron

Om man vill kan man då istället gå ut
Lägga pengarna där och inte på krut
Men haffas en tös
är hon nog medvetslös
och så står man där ensam till slut

Kanske känns det just nu som om jag är bitter
Men nej, det är bara en talang jag besitter
Att fejka humör
för trots allt (som sig bör)
är jag lycklig och sprudlar av fnitter


Ha ett jävligt Gott Nytt År allesammans!


Kommentarer
Postat av: Anna

Grym dikt, men sista delen klart överlägsen! :)

2010-01-01 @ 12:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0