Med tiden som antagonist


Jag tycks ha tappat rimkänslan precis när det är dags för julklappsrimmen.
Eller vad sägs om detta?

"Här får du ett spel
 Det är ett TV-spel"


Skura, dammsuga, handla, slå in paket... Det är så mycket som ska hinnas med just idag!
Mitt i julstressen ringer morfar för att berätta om betygssystemet när han gick i skolan.
"Först kunde man få Godkänt. Sen kunde man få Godkänt med Spets. Sen fanns det också nånting som hette Med Beröm Godkänt. Det var snäppet bättre än Godkänt..."
Där försvann 20 minuter som jag aldrig får tillbaka igen.


Dagens lilla korta:

Århundradets ordkrig (del 4):
- Du är så himla elak!
- Ja, men knappast lika dum som den du ser i spegeln!
- Nej, men du är den största idioten i hela universum!
- Ja, fast du är mycket dummare än mig!
- Än jag.


Kommentarer
Postat av: Anna

"Detta paket intehåller inte rutten sej, trots att jag inte tycker om dig" till någon jobbig släktning kanske?

2009-12-23 @ 23:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0