Klappar är klara


Idag köpte jag årets sista julklapp! Jag har planerat paketinslagningen till på söndag klockan 20.15.

Efter min lilla shoppingrunda blev jag sittandes på pendeltåget i trekvart innan det började åka. Orsaken var en olycka vid Stockholms Södra. Under tiden försökte speakern underhålla oss genom att berätta vilken tågets slutstation var. "Södertälje Centrum. Mot Södertälje Centrum. Observera att tåget går mot Södertälje Centrum. (kort paus) Tåget går alltså mot Södertälje Centrum. Mot Södertälje Centrum." Så höll han med ungefär två minuters mellanrum. När vi sedan äntligen började åka utannonserades det i högtalarna:
"Tåget går mot Södertälje Hamn."


Dagens lilla korta:

"Ska vi sova sked?", sade gaffeln till kniven som reta' hunden som jaga' katten som fånga' råttan som åt upp mjölet som fanns i huset som Janne byggde. "Mmm..."


Kommentarer
Postat av: Hela jag (men mest halva)

Haha, låter som en mkt underhållande tågresa :D Vilken planering! Vad blev den sista julklappen? Eller det kanske du inte kan berätta...

2009-12-20 @ 22:55:34
Postat av: Kenneth

Jag kan ge dig en hel halv ledtråd:

Den kan ses.

2009-12-20 @ 23:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0