Glad Nobel!


Japp. 10 december. Nu var man här igen. Två veckor till julafton. Snart är det dags att börja läsa lite julrelaterad litteratur (serietidningar). Men först är det tenta som gäller. Har känt mig riktigt seg efter middagen och har inte varit riktigt "fit for studies" förrän nu. Så jag ligger inte i fas med min plan. Men spillerill med potatis till, som man brukar säga. Det går nog bra ändå. Jag behöver ju bara ett B.

Såg tio minuter av Nobelfestens TV-sändning. Snacka om sömnfest! Det kanske är därför jag har varit så seg under kvällen?


Dagens lilla korta:

Alfred Nobel,
han var nog rätt snäll
men uppfann tyvärr dynamiten
Hans världsbild var skev
och som det nu blev
så drog han oss med ner i skiten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0