12 timmar till tentan


Oj, oj, oj. Imorgon avgörs det. Ska det bli A eller B? Eller rent av C?

För att få A på första kursen (som avslutas i och med morgondagens prov) behöver jag 22,5 poäng utav 30 möjliga. Det låter kanske inte så svårt, men jag känner mig inte längre så säker. Jag har plöjt gamla tentor hela helgen och gör fel på nästan varenda uppgift. Jag intalar mig själv att det kommer bli annorlunda imorgon. Jag gör sällan slarvfel på prov. Men det skulle ju vara trevligt om jag inför tentan lyckades få rätt på åtminstone en uppgift som inte rör dubbelintegraler eller gränsvärdesberäkning med hjälp av MacLaurinutveckling (vilket jag dock rockar fett på av någon underlig anledning).

Men nog pratat om tentan. Nu ska jag plugga!


Dagens lilla korta:

Prova att plugga in basen och testspela den iförd aliententakler.
Och sen ser du till att få 22,5 poäng!!!!!


Kommentarer
Postat av: Bara från halva! (Gissa vilken)

Haha, gooooo MacLaurin-polynom och dubbelintegraler! Fick just reda på att det finns fler sätt att räkna ut största och minsta värde på haha.

2009-12-20 @ 23:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0